Hlavní stránka
Bojujeme proti triglyceridům

Bojujeme proti triglyceridům

Životní styl velmi úzce souvisí s hladinou triglyceridů. Triglyceridy (též triacylglyceroly či jednoduše TAG) jsou tuky obsažené v potravě, ale také v našem těle a jejich zvýšená hladina v krvi je významným rizikovým faktorem srdečně-cévních onemocnění. Mnoha lidem stačí dodržovat dobré zdravotní návyky, aby udrželi hladinu triglyceridů pod kontrolou. Těm, kteří mají hladinu triglyceridů již zvýšenou, mohou změny životního stylu pomoci ji snížit.

Tipy pro udržení zdravé hladiny triglyceridů

  • Zhubněte – máte-li nadváhu, může i mírný úbytek hmotnosti snížit hladinu triglyceridů. Přijímejte méně kalorií a více se pohybujte.
  • Cvičte – pravidelná fyzická aktivita pomáhá kontrolovat hladinu triglyceridů v krvi. Je doporučováno provádět středně intenzivní aerobní aktivitu nejméně 2,5 hodiny každý týden, např. rychlou chůzi, jízdu na kole nebo aqua aerobik.
  • Nepijte alkohol – pokud si ho nemůžete odepřít, pijte pouze střídmě. Lidem, kteří již mají výrazně zvýšené hladiny triglyceridů, se nedoporučuje pít vůbec.
  • Nekuřte – kouření cigaret je spojeno nejen s vyšší hladinou triglyceridů, ale také s chorobami srdce. Přestat kouřit je jedna z nejlepších věcí, které můžete udělat pro své zdraví.
  • Jezte méně sacharidů – strava bohatá na sacharidy zvyšuje hladiny triglyceridů. Konzumujte kvalitní sacharidové potraviny, zejména celozrnné výrobky, ovoce, zeleninu. Omezte potraviny obsahující příliš mnoho cukru, jako jsou slazené nealkoholické nápoje, cukrovinky, sladké pečivo.
  • Omezte příjem tuků – je důležité, jaký typ tuků konzumujete. Před nasycenými tuky (především v tučném mase, masných a mléčných výrobcích) dejte přednost nenasyceným tukům, jejichž zdrojem jsou zejména rostlinné oleje, ořechy, semena a tučné ryby.

Zdroje:

health-tools.health.msn­.com

Zelená hvězda | další články autora